برقراری عدالت اقتصادی با الگوگیری از سیره امام حسن(ع) میسر می شود – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
برقراری عدالت اقتصادی با الگوگیری از سیره امام حسن(ع) میسر می شود – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

✅ حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده در گفت و گو با خبرنگار مهر، با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) گفت: زندگی و سیره امام حسن (ع) به‌عنوان سبط اکبر پیامبر (ص) و سرور جوانان اهل بهشت، در سطوح مختلف فردی، خانوادگی و اجتماعی دارای نمونه‌های عینی و ملموسی است که می‌تواند الگوی مناسبی […]



حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده در گفت و گو با خبرنگار مهر، با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) گفت: زندگی و سیره امام حسن (ع) به‌عنوان سبط اکبر پیامبر (ص) و سرور جوانان اهل بهشت، در سطوح مختلف فردی، خانوادگی و اجتماعی دارای نمونه‌های عینی و ملموسی است که می‌تواند الگوی مناسبی برای دستیابی به سبک زندگی اخلاقی و اسلامی باشد.

وی به صفت بخشندگی و سخاوت آن حضرت اشاره کرد و گفت: امام مجتبی (ع) در باب جود و سخاوت، چنان در اوج بودند که به کریم اهل بیت (علیهم السلام) شهرت یافتند به گونه‌ای که در خواست هیچ درمانده و نیازمندی را بی پاسخ نمی‌گذاشتند و حتی خود برای یافتن فقرا و کمک به آنان پیش قدم بودند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به موقعیت کنونی جامعه از لحاظ وضع معیشتی بخاطر تعطیلی برخی کسب و کارها در ایام کرونا، بر ضرورت دستگیری از نیازمندان تاکید کرد و گفت: محرومیت مالی و فقر، بیش از سایر محرومیت‌ها در جامعه نمایان می‌شود و فشار سنگینی را بر اشخاص گرفتار و بی بضاعت وارد ساخته در این میان اسلام به منظور فقرزدایی از جوامع، راه کارهایی همچون مساعدت مالی اغنیا از فقرا، وجوب پرداخت خمس و زکات و کفاره و استحباب صدقه و انفاق به مستمندان را مقدر کرده است. از میان این راه کارها، صدقه و انفاق، بدان سبب که واجب نبوده و انجام دادن آن کاملًا به اختیار و رضایت شخص است، ارزش و جایگاه بالایی نزد خداوند دارد.

حجت‌الاسلام جعفرزاده، با بیان اینکه طرح کمک مومنانه در جامعه رواج یافته، افزود: این طرح باید در طول سال و باهدف رسیدگی به مستمندان و کاهش آلام و کم کردن بار سنگین اقتصادی از دوش آنان باشد.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل، در بخش دیگری از سخنانش به سیره اخلاقی امام حسن (ع) اشاره کرد و افزود: اخلاق نقش مهمی در ارتقا سطح زندگی انسان و دستیابی به کمال حقیقی بشر ایفا می‌کند. ولی اغلب افراد، بر این گمان اند که سبک زندگی اخلاقی، نیاز به دوری از دنیا و گوشه نشینی دارد.

وی افزود: یکی از مؤثرترین راه کارها برای از بین بردن این ذهنیت نادرست، بیان سبک زندگی توأم با اخلاق کسانی است که رفتار و منش خود را در تمام سطوح زندگی بر پایه کسب فضائل و دوری از رذائل بنا کرده اند. معصومان (علیهم السلام) از آن جا که نمونه‌های عینی کمال انسانی هستند، بهترین الگو در این زمینه خواهند بود.

حجت‌الاسلام جعفرزاده سیره زندگی امام حسن (ع) را جلوه‌ای دیگر از اخلاق و رفتار پیامبر (ص) دانست و اظهار کرد: رسول خدا (ص) بر شناخت جایگاه آن حضرت به‌عنوان الگو و تبیین کننده دین و رفتار خویش تأکید داشتند. از این رو، مطالعه سیره امام مجتبی (ع)، راهی برای آشنایی بیش‌تر با سیره نبوی و ارزش‌های ناب اسلامی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گفت: سیره امام حسن (ع) در سطوح مختلف اخلاق یعنی اخلاق بندگی، اخلاق فردی و اخلاق اجتماعی بهترین الگوی تربیتی برای بشریت در تمام اعصار است.

وی تاکید کرد: باید توجه داشت، بررسی سیره حضرت می‌تواند یک الگوی عملی اخلاق در سطوح مختلف زندگی را به مردم معرفی نماید و این حقیقت را آشکار سازد که مقام شامخ و جایگاه عصمت ائمه (علیهم السلام) مانعی برای الگوگیری از ایشان و دلیلی برای در دسترس نداشتن سبک زندگی آن بزرگواران نیست.

حجت‌الاسلام جعفرزاده در ادامه، تطابق گفتار و رفتار را از مهم‌ترین خصوصیات امام حسن (ع) عنوان کرد و گفت: حرف و عمل آن بزرگوار یکی بود و آنچه را به دیگران توصیه می‌کردند، ابتدا خود به آن عمل می‌کرد. این تطابق گفتار و رفتار، گواه دیگری بر کمالات اخلاقی آن امام همام است و یکی از معیارهای مهم برای انتخاب اسوه به شمار می‌آید.

📢


💻
منبع

👁‍🗨 ۳ رسانه عمومی امین ارسباران :
در #تلگرام، #اینستاگرام #سایت
✅ پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران(اهر آنلاین )

👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
🔗 تلگرام پایگاه خبری امین ارسباران https://t.me/aminArasBaranNew
🔗 اینستاگرام پایگاه خبری امین ارسباران https://instagram.com/aminarasbaran.ir
🌏 وب سایت پایگاه خبری امین ارسباران
https://aminarasbaran.ir