برترین های مسابقات جهت یابی قهرمانی آذربایجان شرقی معرفی شدند
برترین های مسابقات جهت یابی قهرمانی آذربایجان شرقی معرفی شدند

✅ پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران: مسابقات جهت یابی قهرمانی استان آذربایجان شرقی، انتخابی تیم استان برای اعزام به مسابقات قهرمانی کشور در تبریز برگزار شد.به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران، این مسابقات با حضور ۶ تیم در مسافت متوسط و دربخش استقامت به مناسبت گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در […]


پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران: مسابقات جهت یابی قهرمانی استان آذربایجان شرقی، انتخابی تیم استان برای اعزام به مسابقات قهرمانی کشور در تبریز برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران، این مسابقات با حضور ۶ تیم در مسافت متوسط و دربخش استقامت به مناسبت گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در بخش آقایان در تفرجگاه ائل باغی تبریز برگزار شد که در پایان در بخش انفرادی حامد رحیمی مقام اول، مرتضی انوری مقام دوم و اکبر لایق نیز مقام سوم را کسب کردند.
ایوب اعتمادی رئیس کمیته جهت یابی آذربایجان شرقی در حاشیه برگزاری این مسابقات اظهار داشت: با توجه به استقبال تیم ها از این مسابقات، و در راستای توسعه این رشته در سطح استان،مقرر شد مسابقات لیگ استان نیز به زودی برگزار شود.
وی افزود:برگزاری دوره نقشه خوانی، برگزاری کارگاه های آموزشی، راه اندازی کمیته های شهرستانی،توجه به بخش بانوان و اعزام به مسابقات کشوری نیز از برنامه های این کمیته در سال جاری است.
رئیس کمیته جهت یابی استان آذربایجان شرقی در ادامه خاطرنشان کرد:رشته ورزشی جهت یابی، پیدا کردن راه معین با بهره گیری از نقشه و قطب نما و دارای مقررات و اصولی است که آموزش آن پیش از این برای افراد نظامی بود، اما امروزه با بنیان گذاری فدراسیون بین المللی جهت یابی و گسترش آن به همه اشخاص، این ورزش به یک رشته پایه تبدیل شده است.
اعتمادی در پایان گفت: ورزش جهت یابی به خاطر توانایی های بالای ذهنی و بدنی که برای اشخاص به وجود می آورد، مورد توجه شهرستانها نیز قرار گرفته است.

توسعه دارت در شهرستانها از اولویت های کمیته دارت آذربایجان شرقی است
سرپرست کمیته دارت استان آذربایجان شرقی گفت: توسعه دارت در شهرستانها از اولویت های کمیته دارت این استان است
رضا کهتری سرپرست کمیته دارت استان آذربایجان شرقی در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی دارت در میانه اظهار داشت:ورزش دارت با استقبال خوب مردم میانه روبرو شده است و این مکان گام بزرگی در راستای ترویج این رشته مهیج در شهرستان میانه خواهد بود.
وی افزود: استان آذربایجان شرقی ظرفیت‌های بسیار بالایی در دارت دارد و می‌توان با برنامه‌ریزی منسجم و هدفمند این ظرفیت‌ها را توسعه داد و با برنامه‌ریزی هدفمند مسیر پیشرفت و توسعه را میسر کرد.
سرپرست کمیته دارت استان آذربایجان شرقی در ادامه خاطر نشان کرد:متاسفانه دارت در شهرستانهای استان وضعیت مناسبی ندارد و در این راستا توسعه دارت در شهرستانها از اولویت های اصلی این کمیته است تا بتوانیم دارت را در دیگر شهرستانها نظیر میانه به مرحله رشد و شکوفایی برسانیم.
کهتری ادامه داد: برگزاری دوره مربیگری دارت ویژه آقایان و بانوان از دیگر برنامه های این کمیته در سالجاری است که طبق رایزنی های به عمل آمده این دوره آموزشی در تبریز برگزار خواهد شد.