انتخابات اتاق بازرگانی تبریز در هاله ای از ابهام: تایید یا مردود؟! + عکس
انتخابات اتاق بازرگانی تبریز در هاله ای از ابهام: تایید یا مردود؟! + عکس

✅ پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران: از بیستم اسفندماه سال گذشته یعنی حدود ۵۰ روز پیش که انتخابات اتاق بازرگانی تبریز برگزار شده این همه پرسی اقتصادی با حاشیه ها و حرف و حدیث های بسیاری همراه بوده است. از پشیمانی و گلایه ی برخی کاندیداها از سرلیست ائتلافی گرفته تا احراز شرایط کاندیداها […]


پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران: از بیستم اسفندماه سال گذشته یعنی حدود ۵۰ روز پیش که انتخابات اتاق بازرگانی تبریز برگزار شده این همه پرسی اقتصادی با حاشیه ها و حرف و حدیث های بسیاری همراه بوده است. از پشیمانی و گلایه ی برخی کاندیداها از سرلیست ائتلافی گرفته تا احراز شرایط کاندیداها و حتی صلاحیت رای دهندگان!
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران، از روز برگزاری انتخابات تاکنون از گوشه و کنار، شایعاتی در خصوص عدم تائید این انتخابات به گوش می رسید. طولانی شدن پروسه تائید این انتخابات نیز بر این شایعات دامن زد.
تا اینکه رئیس سازمان صنعت، معدن و‌ تجارت آذربایجان شرقی دیروز در گفتگو با نصر، از تایید انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و‌ کشاورزی تبریز خبر داد.
صابر پرنیان گفت: اعتبارنامه ۱۵ عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز که موفق شده بودند در انتخابات بیستم اسفندماه سال گذشته حائز اکثریت آرا شوند؛ تایید شد.
در پی انتشار این خبر اما، اخبار و شایعات تازه ای در فضای مجازی انتشار یافت که این حرف های پرنیان را رد می کرد. اخباری مبنی بر «تغییر در نتیجه انتخابات اتاق بازرگانی تبریز» و رد صلاحیت یکی از منتخبین هیات مدیره اتاق بازرگانی!
در این اخبار تائید نشده که به نقل از مناع آگاه منتشر شده ، اهلام شده که نتیجه انتخابات اتاق بازرگانی تبریز با یک تغییر تایید شده است.
بر اساس اعلام منابع آگاه یکی از برگزیدگان انتخابات اتاق بازرگانی تبریز به دلیل عدم احراز شرایط نامزدی در خصوص بندهایی از میزان فروش و صادرات قانون انتخابات اتاق های بازرگانی، شرایط حضور در این انتخابات را نداشته و با شکایت تعدادی از نامزدها این موضوع مورد بررسی در هیات عالی نظارت قرار گرفته و فرد مذکور از جمع برگزیدگان حذف شده است.
بر این اساس نوید امجد نفر شانزدهم انتخابات ( اولین عضو علی البدل) به عنوان جایگزین وی به جمع پانزده نفر هیات رییسه اتاق تبریز اضافه خواهد شد.
حال باید منتظر ماند و دید واکنش نهادهای نظارتی و سازمان صمت آذربایجان شرقی و حتی رئیس ااق بازرگانی تبریز به این اخبار و شایعات چیست؟۱
گزارش پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران حاکی است: از یکهزار و ۳۷۳ نفر واجد شرایط رای دادن در این دوره، تعداد ۸۶۴ نفر در حوزه اخذ رای حضور پیدا کرده و ۸۶۱ رای صحیح و سه رای سفید از صندوق اخذ و منتخبان اتاق مشخص شد.