✅ پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران: به دنبال اجرای دستورالعمل احداث هتل و هتل آپارتمان در تعرفه و عوارض محلی، معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز از استقبال گسترده سرمایه گذاران و ابقای این دستورالعمل در تعرفه سال ۱۴۰۲ خبر داد.به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران، محمد عزتی با اعلام این خبر […]


پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران: به دنبال اجرای دستورالعمل احداث هتل و هتل آپارتمان در تعرفه و عوارض محلی، معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز از استقبال گسترده سرمایه گذاران و ابقای این دستورالعمل در تعرفه سال ۱۴۰۲ خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران، محمد عزتی با اعلام این خبر گفت: با توجه به اجرای دستورالعمل شهرداری برای اعمال تسهیلات در ضوابط و معافیت عوارض در احداث مجموعه های گردشگری که در طول سال های گذشته در قالب تعرفه عوارض به تصویب شورای اسلامی شهر رسیده است ۲۰ هتل و هتل آپارتمان در تبریز شروع به کار کرده و یا در مرحله احداث هستند.
وی همچنین با اشاره به تداوم این تسهیلات در تعرفه سال ۱۴۰۲ افزود: در راستای رونق احداث هتل و هتل آپارتمان در شهر تبریز، دستورالعمل معافیت احداث هتل و هتل آپارتمان از پرداخت عوارض در تعرفه سال ۱۴۰۲ نیز ابقا و پیش بینی شد.
معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز ابراز امیدواری کرد: این اقدام بر توسعه گردشگری و صنعت توریسم و همچنین رونق وضعیت اقتصادی شهر کمک شایانی داشته باشد.

 

فرق هتل با هتل آپارتمان چیست؟
هتل آپارتمان ترکیبی از اقامت در هتل با امکانات موجود در خانه است. در واقع با رزرو هتل آپارتمان، انگار شما آپارتمان مبله را برای یا چند روز اجاره کرده و در آن اقامت می‌کنید و مثل خانه خودتان می‌توانید از امکانات مختلف آن استفاده کنید. مهم‌ترین ویژگی هتل آپارتمان‌ها داشتن آشپزخانه علاوه بر تمامی امکانات ارائه شده است.
در هتل آپارتمان شما احساس میزبان را دارید و این موضوع شاید یکی از برجسته‌ترین فرق بین هتل و هتل آپارتمان باشد. درحالی‌که با اقامت در هتل و ارائه خدمات و سرویس‌های متنوع، شما با محیط همیشگی خود فاصله زیاد و به‌نوعی احساس مهمان بودن دارید.
هتل آپارتمان‌ها امکانات مختلفی دارند که هزینه اقامت در آن‌ها هم باتوجه‌به امکانات ارائه شده متفاوت است. برای مثال برخی از آن‌ها مثل هتل‌ها، دارای مجموعه ورزشی، لابی و کافی‌شاپ هستند.
در سفرهای مختلف، مخصوصاً سفرهای خانوادگی یا سفرهایی که برای مدت طولانی برنامه‌ریزی می‌شود، هزینه غذا و خوراک یکی از دلایل گران شدن سفر است. آشپزی در سفر باعث می‌شود بتوانید به‌سادگی هزینه‌ها را مدیریت کنید.
این مورد باعث اقتصادی شدن سفر شما و کاهش هزینه‌های آن می‌شود. همچنین ممکن است از جمله افرادی باشید که رژیم غذایی خاصی داشته و در سفر هم به آن پایبند باشید که با آشپزی در اقامتگاه خود، مشکلی از بابت تغذیه در سفر نخواهید داشت.
این ویژگی تقریباً در هیچ یک از اقامتگاه‌های دیگر وجود ندارد و یک مزیت هتل آپارتمان نسبت به‌تمامی انواع اقامتگاه است.
هزینه اقامت در هتل آپارتمان به صرفه‌تر است. در هتل آپارتمان شما انگار خانه خود را برای چند روز تغییر داده و در جای جدیدی ساکن شده‌اید. در این نوع اقامتگاه شما می‌توانید از هر امکانی که در خانه خود داشته‌اید، به‌سادگی استفاده کنید.