احتمال حمله در ۳۶ ساعت آینده در افغانستان بسیار بالاست – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
احتمال حمله در ۳۶ ساعت آینده در افغانستان بسیار بالاست – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

✅ به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری کاخ سفید، «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا بیانیه ای درباره خروج نظامیان این کشور از افغانستان منتشر کرد. بایدن در بیانیه خود اعلام کرد که به تازگی با تیم امنیت ملی در واشنگتن و فرماندهان نظامی درباره حمله شب گذشته نیروهای آمریکایی علیه گروه تروریستی […]



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری کاخ سفید، «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا بیانیه ای درباره خروج نظامیان این کشور از افغانستان منتشر کرد.

بایدن در بیانیه خود اعلام کرد که به تازگی با تیم امنیت ملی در واشنگتن و فرماندهان نظامی درباره حمله شب گذشته نیروهای آمریکایی علیه گروه تروریستی داعش در افغانستان دیدار کرده است.

به گفته بایدن، حمله اخیر نیروهای آمریکایی علیه مواضع داعش در افغانستان، آخرین حمله نخواهد بود.

بایدن در ادامه همچنین گفت: اوضاع میدانی افغانستان همچنان به شدت خطرناک بوده و تهدیدات حمله تروریستی علیه فرودگاه هنوز بالاست.

رئیس جمهور آمریکا این را نیز افزود که فرماندهان نظامی به او اطلاع داده اند که احتمال حمله در ۲۴ -۳۶ ساعت آینده بسیار بالا خواهد بود.

جو بایدن در ادامه گفت: من به آنها دستور دادم تا هرگونه اقدام احتمالی برای اولویت دادن حمایت از نیروها را اتخاذ کنند و این اطمینان را دادم که آنها تمام اختیارات، منابع و طرح‌ها برای حمایت از مردها و زنانمان در میدان را دارند.

وزارت دفاع ایالات متحده صبح امروز اعلام کرد که برای کشتن یک عضو گروهک تروریستی داعش که گمان می‌رود در طراحی و برنامه‌ریزی حملات علیه ارتش آمریکا در کابل دست داشته، دست به یک حمله پهپادی زده است.

این حمله پهپادی اوایل صبح روز شنبه به تلافی انفجار عصر روز پنج شنبه در فرودگاه کابل- که به کشته شدن دست کم ۱۷۰ تن از جمله ۱۳ نظامی تروریست آمریکایی منجر گردید- انجام شد.

در پی انتشار خبر هلاکت ۲ نفر از اعضای گروه داعش در شرق افغانستان توسط پهپادهای آمریکایی، سخنگوی پنتاگون ضمن تأیید این خبر به آن واکنش نشان داد.

«ویلیام تیلور» در جریان نشست خبری امروز خود گفت: من اکنون می‌توانم تأیید کنم که ۲ تن از فرماندهان داعش (در افغانستان) کشته و یک عضو دیگر این گروه نیز زخمی شده است. ما همچنین می‌دانیم که این حمله (پهپادهای آمریکایی) تلفات جانی برای غیرنظامیان در بر نداشته است.

📢


💻
منبع

👁‍🗨 ۳ رسانه عمومی امین ارسباران :
در #تلگرام، #اینستاگرام #سایت
✅ پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران(اهر آنلاین )

👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
🔗 تلگرام پایگاه خبری امین ارسباران https://t.me/aminArasBaranNew
🔗 اینستاگرام پایگاه خبری امین ارسباران https://instagram.com/aminarasbaran.ir
🌏 وب سایت پایگاه خبری امین ارسباران
https://aminarasbaran.ir