اجرای رای دیوان برای آزادسازی نرخ بلیت هواپیما متوقف شد/ افزایش‌ قیمت‌ها غیر مجاز است
اجرای رای دیوان برای آزادسازی نرخ بلیت هواپیما متوقف شد/ افزایش‌ قیمت‌ها غیر مجاز است

✅ رییس کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران: رییس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه فعلا اجرای رای دیوان عدالت اداری برای افزایش قیمت بلیت هواپیما متوقف شده‌ است، گفت: با دستور برای توقف اجرای رای، هیچ ایرلاینی اجازه افزایش قیمت بلیت را ندارد. به گزارش خبرنگار اقتصادی […]


رییس کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران: رییس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه فعلا اجرای رای دیوان عدالت اداری برای افزایش قیمت بلیت هواپیما متوقف شده‌ است، گفت: با دستور برای توقف اجرای رای، هیچ ایرلاینی اجازه افزایش قیمت بلیت را ندارد. به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران، از اتفاقات عجیب در […]

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران، از اتفاقات عجیب در بازار فروش بلیت اینکه ایرلاین‌ها مدعی هستند با رای دیوان عدالت اداری مجاز به اجرای آزادسازی نرخ بلیت هواپیما هستند و با استناد به همین رای دیوان در چند روز گذشته قیمت بلیت برخی از مسیرها تا ۵۰ درصد هم افزایش پیدا کرد و از سوی دیگر سازمان تعزیرات علیه شرکت‌های هواپیمایی که با رای دیوان قیمت بلیت را افزایش داده‌اند، اعلام جرم کرده و وزارت راه و شهرسازی هم می‌گوید مبنا و ملاک برای قیمت‌گذاری بلیت هواپیما همان نرخ‌های مصوب در خردادماه سال جاری است. در این میان مسافر و مردم قربانی این چانه‌زنی‌ها ‌شدند و در شرایط نایابی بلیت هواپیما مجبور به پذیرش این افزایش قیمت‌ها هستند.

در این باره «محمدرضا رضایی کوچی» رییس کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران از توقف اجرای دیوان عدالت اداری برای آزادسازی نرخ بلیت هواپیما خبر داد و گفت: در شرایطی قرار داریم که اگر قیمت بلیت هواپیما بیشتر از این اعداد و ارقام شود، بلیت برای برخی از طبقات جامعه هم خارج از دسترس می‌شود. در حال حاضر بلیت هواپیما محدود به درصد خاصی از جامعه شده‌ است و افزایش قیمت‌ها صنعت گردشگری را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: صنعت هوایی به صنعت لوکسی تبدیل شده که تنها عده‌ای خاصی امکان استفاده از آن را دارند و با هرگونه افزایش قیمت برای بلیت هواپیما مخالف هستیم.

رییس کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: فعلا اجرای رای دیوان عدالت اداری برای افزایش قیمت بلیت هواپیما متوقف شده‌است، هیات عمومی دیوان از رییس دیوان دستور متوقف کردن اجرای این رای را اخذ کرده‌است و با دستور توقف اجرای رای، هیچ ایرلاینی اجازه افزایش قیمت بلیت را ندارد.

رضایی کوچی گفت: در همین شرایط بلیت هواپیما از سبد خانوار ۸۰ درصد خانوار ایرانی حذف شده‌است.

وی با بیان اینکه حتی با افزایش قیمت‌ها هم متقاضیان دسترسی به بلیت هواپیما ندارند و با کمبود بلیت در بازار مواجه هستیم، اظهار داشت: هر چند که تعدادی هواپیما به ناوگان اضافه شد اما این تعداد پاسخگوی میزان نیاز و تقاضا نیست. هر چند تعدادی هواپیما وارد شد اما از سوی دیگر تعدادی هواپیما هم به جمع هواپیماهای زمینگیر پیوستند و در حالی که تعداد هواپیماهای فعال به ۲۰۰ فروند هواپیما هم نمی رسد برای پاسخ به تقاصای موجود تعداد ناوگان فعال باید حداقل  به ۴۰۰ فروند هواپیما برسد.



انتهای پیام/




نرم افزار موبایل خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران

نرم افزار موبایل هشت صبح


نرم افزار موبایل هشت صبح

تلگرام خبر