آذربایجان شرقی تنها استان بعد از تهران صادرکننده مجوز کتاب است
آذربایجان شرقی تنها استان بعد از تهران صادرکننده مجوز کتاب است

✅ به گزارش پایگاه خبری امین ارسباران از تبریز، سیدمحمدحسین بلاغی روز چهارشنبه در سلسله نشست های رسانه ای رسم خدمت، با اشاره به نقش رسانه ها در اطلاع رسانی رویدادهای مختلف جامعه، اظهار کرد: از اصحاب رسانی در راستای جهت سازی قدردانی می کنم، این سلسله نشست‌ها نگاهی برای ارایه خدمات دولت در سه […]



به گزارش پایگاه خبری امین ارسباران از تبریز، سیدمحمدحسین بلاغی روز چهارشنبه در سلسله نشست های رسانه ای رسم خدمت، با اشاره به نقش رسانه ها در اطلاع رسانی رویدادهای مختلف جامعه، اظهار کرد: از اصحاب رسانی در راستای جهت سازی قدردانی می کنم، این سلسله نشست‌ها نگاهی برای ارایه خدمات دولت در سه سال گذشته برگزار شده و هیچ شائبه ی انتخاباتی و تبلیغاتی نداریم بلکه لازم بود اقدامات دولت برای مردم تبیین شود البته نقد و پرسش و مطالبه ی رسانه ها بسیار مهم است.

بلاغی تکمیل پروژه ی مقبره الشعرای تبریز را یکی از افتخارات این دولت عنوان کرد و گفت: اعتبارات عمرانی فرهنگ استان در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ نسبت به سال های ۹۹ و ۱۴۰۰ هفت برابر شده است یعنی از ۲۲ میلیارد تومان به ۱۵۴ میلیارد تومان افزایش یافته است، برای تکمیل پروژه ی مقبرالشعرای طی دو سال اخیر ۷۲ میلیارد تومان هزینه شده است که ۵۰ میلیارد تومان آن سال اخیر و ۲۲ میلیارد تومان نیز امسال تخصیص شده است.

وی با بیان اینکه امسال ۵۰ میلیارد تومان برای چهار پروژه ی شهرستانی هزینه می شود، گفت: پروژه‌های شهرستان آذرشهر، ملکان، به اتمام رسیده و پروژه‌های کلیبر و هشترود نیز بالای ۸۰ درصد پیشرفت داشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با تاکید بر اینکه در حوزه ی فعالیت های هنری رشد خوبی داشته ایم، اظهار کرد: در تعداد واجرای نمایش رشد ۶۳ درصدی و همچنین در تماشای نمایش ۴۷ درصد رشد داشته ایم و در اجرای صحنه‌های موسیقی بعد از استان تهران دارای رتبه ی یک هستیم.

وی از افزایش هشت درصدی آموزشگاه های هنری در استان خبر داد و گفت: فیلم های تولید شده و مجوز دار توسط هنرمندان نیز به ۸۱ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۱۱۴ درصدی اعضای کتابخانه های استان

در بخش دیگر این نشست، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی گفت: تعداد ۷۸ هزار و ۲۲۵ نفر عضو کتابخانه‌های استان در سال ۱۴۰۱ بود که امروز این تعداد با افزایش ۱۱۴ درصدی به ۱۶۷ هزار و ۴۰۱ نفر رسیده است.

اسد بابایی اظهار کرد: تعداد کتابخانه‌های نهادی استان با تلاش همکاران و پیگیری‌هایی که انجام شد در سال گذشته با افزایش پنج کتابخانه جدید به ۱۱۷ کتابخانه افزایش یافت.

وی از برگزاری پویش‌های مردمی اهدای کتاب در استان خبر داد و گفت: امسال اهدای کتاب مردم به کتابخانه‌های استان ۳۷ درصد افزایش یافته است.

بابایی خاطرنشان کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی استان بعد از آموزش و پرورش دارای گستردگی زیادی در سطح استان بوده و در اغلب شهرها و روستاهای استان کتابخانه داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: بزرگترین اتفاق دولت سیزدهم این بود که تا حدودی فرایند اعتبار معلم و مدرسه بازگردانده شده است.

مسعود سعادتی، با بیان اینکه دولت سیزدهم با انجام اقداماتی در حوزه آموزش و پرورش باعث اعتبار بخشی به معلم و مدرسه شد، اظهار کرد: نظام رسمی آموزش و پرورش در دنیا باید مرجع اصلی تعیین صلاحیت دانش آموز باشد در گذشته به دلیل تاثیر کنکور این دو بعد می شد و انگار دو نوع آموزش و پرورش داشتیم که یکی در داخل و دیگری شامل موسسات کنکور در بیرون از مدرسه بود. شاید بزرگترین اتفاق دولت سیزدهم این بود که تا حدودی فرایند اعتبار معلم و مدرسه بازگردانده شده است.

۴۶