✅ پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران: مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی گفت: ۲۶۱ نفردر طول ۳ ماهه اول سال‌جاری به علت فوت ناشی از حوادث وسایل نقلیه جهت معاینه به اداره کل پزشکی قانونی استان ارجاع شده‌اند.به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران، مهرداد ستاره اظهار کرد: ۲۶۱ نفردرطول سه ماهه سالجاری به علت […]


پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران: مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی گفت: ۲۶۱ نفردر طول ۳ ماهه اول سال‌جاری به علت فوت ناشی از حوادث وسایل نقلیه جهت معاینه به اداره کل پزشکی قانونی استان ارجاع شده‌اند.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران، مهرداد ستاره اظهار کرد: ۲۶۱ نفردرطول سه ماهه سالجاری به علت فوت ناشی از حوادث وسایل نقلیه جهت معاینه به پزشکی قانونی استان آذربایجان شرقی ارجاع شده‌اند.

وی افزود: این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته که تعداد کشته‌ها ۲۵۵ نفر بود ۲ درصد افزایش داشته است با این توضیح که ۵ نفر از این آمار درخارج از استان فوت شده اند. علاوه برآن درطی همین مدت ۱۴ نفردرحوادث غیرترافیکی و ۱۲ نفرنیزبه فاصله بیش از یکماه از تاریخ تصادف جان باخته اند.

مدیر کل پزشکی قانونی استان آذربایجان شرقی گفت: از مجموع تلفات حوادث رانندگی در طی این مدت ۲۱۰ نفر مرد و ۵۱ نفر زن بودند که آمار هرکدام به ترتیب ۲ درصد افزایش و ۲۴ درصد کاهش یافته است.

ستاره افزود: بیشترین تلفات حوادث رانندگی در طی این مدت به ترتیب با ۱۶۶ فوتی در جاده های برون شهری و روستایی، ۶۳ نفر در مسیرهای درون شهری، ۵ نفر در جاده های خارج از استان و یکنفر نامعلوم و سایر راهها گزارش شده است، همچنین در طی مدت مذکور ۱۴ نفراز این تعداد نیز خارج از حریم جاده (موارد غیرترافیکی) و ۱۲ نفرنیز با فاصله بیش از ۳۰ روز اززمان تصادف فوت کرده است.

۴ هزار و ۷۴۴ مصدوم تصادفات رانندگی در آذربایجان شرقی
مدیر کل پزشکی قانونی استان با اعلام اینکه در خرداد ماه امسال۱۰۳نفر بر اثر حوادث رانندگی در استان جان خود را از دست دادند گفت: این آماردر مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تفاوتی نکرده است که ۸۴ نفر از آنان مرد و ۱۹ نفرزن بوده است.

دکتر ستاره افزود: در سال گذشته تعداد مصدومین حوادث رانندگی مراجعه کننده به ادارات پزشکی قانونی استان ۴ هزار و ۷۴۴ نفر بوده است که از این تعداد ۳هزار و ۳۲۵ نفرمرد و یکهزارو ۴۱۹ نفر زن بودند، این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل که تعداد مصدومین حوادث ترافیکی ۵ هزارو ۵۰ نفر گزارش شده بود حدود ۶ درصد کاهش داشته است.

همچنین درخرداد ماه امسال نیز یکهزارو ۶۹۷ نفر در اثر حوادث رانندگی مصدوم و به ادارات پزشکی قانونی مراجعه کردند که در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال قبل که یکهزار و ۸۹۱ نفر بوده و حدود ۱۰ درصد کاهش نشان می دهد.