✅ پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران: انتخابات ریاست جمهوری امسال در کنار همه تفاوت ها و تمایزهایی که دارد یک ویزگی منحصر به فرد هم دارد. اینکه ، حاشیه ها پررنگ تر از متن هستند.به این رویدادها دقت کنید:_ مجری کارشناسی به نام حسین انتظامی با پرسش های حرفه ای خود ، بسیار حرفه […]


پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران: انتخابات ریاست جمهوری امسال در کنار همه تفاوت ها و تمایزهایی که دارد یک ویزگی منحصر به فرد هم دارد. اینکه ، حاشیه ها پررنگ تر از متن هستند.
به این رویدادها دقت کنید:
_ مجری کارشناسی به نام حسین انتظامی با پرسش های حرفه ای خود ، بسیار حرفه ای تر و تاثیرگذار تر از خود کاندیداها در میزگردهای سیاسی و تبلیغاتی ظاهر شد! تا جایی که برخی از اهل رسانه، به طنز و کنایه نوشتند: اشتباه نکنید … به این فرد رای ندهید، او کاندیدا نیست!
_ محمدجواد ظریف به عنوان مشاور دکتر پزشکیان، با سخنان آتشین و طوفانی خود، چه در رسانه ملی و چه در اجتماع مردم شهر کاشان بیشتر از خود کاندیدا، جریان سازی کرده و تیتر اول رسانه ها را به خود اختصاص داد. در مورد ظریف هم همان عبارت به کار رفته برای انتظامی را بارها تکرار کردند. اشتباه نکنید.. ظریف کاندیدا نیست. به او رای ندهید!
_ جنجال بزرگ در مناظره تلویزیونی دکتر پزشکیان بین مشاور این کاندیدا (دکتر محمد فاضلی) و کارشناس صدا و سیما (دکتر اسفندیاری) رسانه های داخلی و خارجی را درنوردید و واکنش های مختلفی را برانگیخت.

_ در حالی که انتظار می رفت برگزاری مناظره های انتخاباتی احتمال مشارکت مردمی را بالا برده و با طرح برخی سوالات، موضع گیری ها و افشای برخی پرونده ها، جریان سازی شود، اما به نظر می رسد این اتفاق نیفتاده حتی در برخی موارد به خاطر کسل کننده و طولانی بودن مناظره های انتخاباتی، موجب تردیدها و تشکیک ها برای حضور در انتخابات هم شده باشد! تا این میزان سردی و کسالت و انفعال در مناظرات انتخاباتی در طی دوره های گذشته سابقه نداشته است.
_ در حالی که تنها سه روز به روز انتخابات باقی مانده تنها چند کلیدواژه و جمله کوتاه از سوی شبکه های مجازی ترند شده و بر سر زبان ها افتاده است که مهمترین آن: کنایه پزشکیان به زاکانی بود: تا آخر می مانی دیگه! و جواب زاکانی به پزشکیان که گفت: تا آخر می مانم و می گذارم تو رئیس جمهور شوی! غیر از این دو جمله، عبارات تاثیرگذار دیگری مشاهده نشده است. بقیه عبارات و انتقادات نامزدها نسبت به یکدیگر، تقریبا تکراری و کلیشه ای هستند که چنگی به دل نمی زنند و پیش از این در رسانه های حامی همه جریان های فکری حاضر در انتخابات و تریبون ها و شبکه های مجازی وابسته اصولگرایان و اصلاح طلبان دیده و شنیده شده است.

_ با وجود تائید صلاحیت یک چهره مشهور اصلاح طلب، هنوز موج انتخاباتی در سطح کشور به راه نیفتاده است. اکنون سوال اکثر مردم و رسانه ها و حتی سیاست گذاران کلان کشور این است: آیا در طی سه روز باقی مانده، موج فزاینده و محسوس انتخاباتی که بتواند شوق حضور در پای صندوق رای را برانگیزاند ایجاد خواهد شد؟