یادداشت روز: محمدامین خوش نیت
یادداشت روز: محمدامین خوش نیت

✅ پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران: شهر در امن و امان است. هیچ اتفاق خاصی در ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ در ایران و آذربایجان شرقی نیفتاده است. انگار نه خانی رفته و نه خانی آمده.. نه انتخابات پرشور و حماسه حضور در شهر روی داده و نه اصلا انتخابات ریاست جمهوری در این شهر برگزار […]


پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران: شهر در امن و امان است. هیچ اتفاق خاصی در ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ در ایران و آذربایجان شرقی نیفتاده است. انگار نه خانی رفته و نه خانی آمده.. نه انتخابات پرشور و حماسه حضور در شهر روی داده و نه اصلا انتخابات ریاست جمهوری در این شهر برگزار شده است. نه یک شخصیت برجسته استانی به صدر قوه اجرایی کشور منصوب شده و نه پزشکیان (رقیب انتخاباتی کاندیدای مورد حمایت مدیران کل این ادارات) انتخاب شده است!
گویی مدیران ادارات این شهر و گردانندگان سایت های اداری آنها و روابط عمومی های محترم در خواب مانده اند! (البته بهتر است بگوئیم: خودشان را به خواب زده اند )!
کافی است سایت های اداری چند اداره و سازمان را مرور کوتاهی بکنید: کاری که ما کردیم. آمار زیر را ببینید:

صدالبته که همگان می دانیم پزشکیان اصلا اهل این تعریف ها و تمجیدها و نیازمند تبریک و تبلیغات نیستند اما درک و بصیرت مدیران ما و لزوم رعایت آداب اداری و اصول نظام جمهوری اسلامی به کجا رفته است؟
البته انتظاری هم از این مدیران نیست برای اینکه منتسب به دولت قبلی هستند و با تغییر دولت قطعا بسیاری از آنها باید میزهای مدیریتی خود را ترک کنند. اما اخلاق مدیریت و آداب هم استانی بودن حداقل ایجاب می کرد که در حد یک پیام بی هزینه در سایت های اداری شان، هم از مشارکت مردم در انتخابات تشکر می کردند و هم تبریک بگویند به رئیس جمهور منتخب!
اداره کل امور اقتصادی و دارایی،اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، راه و شهرسازی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، میراث فرهنگی، بنیاد شهید، بهزیستی، کانون پرورش فکری کودکان، کتابخانه های عمومی استان و چندین اداره کل و سازمان دیگر اصلا به روی خودشان هم نیاورده اند به زعم خویش: انشاا… که گربه بوده! انشاا… که انتخابات تائید نمی شود و چندین آرزو و امید محال دیگر!

تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل!


حالا صد رحمت به به برخی سازمان ها و ادارات دیگر مثل: جهاد کشاورزی و دامپزشکی، شهرداری تبریز و دانشگاه هنر اسلامی که تابو شکنی کرده و لااقل یک عکس و پیامی و بنری منتشر کرده اند.
دروغ نیست اگر بگوئیم که پزشکیان در شهر خود هم غریب مانده است!
سرپرست استانداری که از نقد قبلی ما در خصوص تاخیر ۵ روزه شان در صدور پیام تبریک به دکتر پزشکیان گله مند شده بودند چرا به ادارات و سازمان های زیرمجموعه استان ابلاغ نکرده اند که چه دوست داشته باشیم و چه نداشته باشیم، پزشکیان منتخب ملت و رئیس جمهور ایران اسلامی است؟ و به رسم ادب مدیریتی باید به منتخب ملت احترام قائل می شدند؟
این روزها هم سپری خواهد شد. اما آنچه در حافظه مردم و تاریخ این سرزمین باقی خواهد ماند رویکرد تبعیض آمیز همین مدیران در مواجهه با اتفاقات سیاسی روز بود. آیا رقیب پزشکیان اکنون انتخاب شده بود چنین رفتار می کردند؟!
مردم بهتر از من و شما به این سوال پاسخ می دهند!
عزت زیاد