وصله ناجور دیگری بر شهر تبریز: جمع کنید بساط جگرکی های شکم سیر را!
وصله ناجور دیگری بر شهر تبریز: جمع کنید بساط جگرکی های شکم سیر را!

✅ پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران: متاسفانه این روزها و در اوج تشدید مشکلات اقتصادی و کاهش درآمدخانوارها و افزایش هزینه های خورد و خوراک، کاسبی بودار، جدید و تاسف باری در خیابان های تبریز راه افتاده که نه تنها از جنبه زیبایی شهری و ترافیک مشکلات بسیاری را برای شهروندان ایجاد کرده از […]


پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران: متاسفانه این روزها و در اوج تشدید مشکلات اقتصادی و کاهش درآمدخانوارها و افزایش هزینه های خورد و خوراک، کاسبی بودار، جدید و تاسف باری در خیابان های تبریز راه افتاده که نه تنها از جنبه زیبایی شهری و ترافیک مشکلات بسیاری را برای شهروندان ایجاد کرده از نظر انسانی نیز بسیار زشت و ناپسند است.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران، برخی از مغازه داران، بساط پخت جگر و کباب و دنبالان خود را نه تنها در پیاده رو که حاشیه خیابان ها پهن کرده اند و با راه انداختن بو و دود زیاد، دل هر عابری را می برند. چه بسیار کودکان خانواده های فقیری که به بوی این جگرها و کباب های غیربهداشتی دلشان آب می شود و هوس آن اقلام گران قیمت را می کنند. چه بسیار زنان باردار و مدران و پدرانی که توان خرید یک سیخ از این جگرهای بوداده را ندارند و در برابر چشم و دل فرزندان خویش سرافکنده و شرمنده می شوند.


شک نباید داشت که هم مدیران خدمات شهری و ماموران سد معبر، هم مسئولان بهداشت و هم خود مغازه داران مشمول ذمه این افراد هستند.
در چنین اوضاع سخت معیشتی و تنگناهای اقتصادی، این مهمان ناخوانده و وصله ناجور دیگر از کجا پیدا شد؟!
خانواده هایی که از تامین نان و پنیر خالی سفره خود و فرزندان خویش عاجز مانده اند این زخم بودار را کجای دلشان بگذارند؟!
دود این بساط غیراجتماعی و غیراخلاقی تنها به چشم مردم ندار و کودکان یتیم و فقیر می رود و سود و پول آن به جیب مغازه داران !
از فلکه ستارخان (یکه دکان) تا سه راه توکلی، از یاغچیان و کوی سهند و ویلاشهر بگیرید تا ائل گلی مغازه های جگرکی، هر روز بیشتر از دیروز مثل قارچ سبز شده، و بند دل پدران و مادران را می برند.
فکری به حال این بساط نامأنوس و ساختارشکن تبریز بکنید. اگر گذاشتن یک جعبه میوه در پیاده رو سدمعبر است، ضربه و ضرر این شغل کذایی تازه به دوران رسیده از آن بیشتر است چرا که مستقیما بر پیکره روح و روان کودکان و فقیران نشتر می زند.
جمع کنید این بساط بودار و حرمت شکن را!