نمایش "ماه جان" با محوریت اغتشاشات در تبریز به صحنه می‌رود
نمایش "ماه جان" با محوریت اغتشاشات در تبریز به صحنه می‌رود

✅ به گزارش پایگاه خبری امین ارسباران از تبریز، جلسه نشست کارگردان و عوامل تئاتر ماه جان با حضور جمعی از اهالی رسانه در تئاتر شهر تبریز برگزار شد. رسول امامی نویسنده و کارگردان این نمایشنامه تحلیلی و انتقادی گفت: ماه جان یک اثر ۷۰ دقیقه ای با ۶ کارکتر که موضوع آن بررسی آسیب […]



به گزارش پایگاه خبری امین ارسباران از تبریز، جلسه نشست کارگردان و عوامل تئاتر ماه جان با حضور جمعی از اهالی رسانه در تئاتر شهر تبریز برگزار شد.

رسول امامی نویسنده و کارگردان این نمایشنامه تحلیلی و انتقادی گفت: ماه جان یک اثر ۷۰ دقیقه ای با ۶ کارکتر که موضوع آن بررسی آسیب شناسانه‌ی ریشه های اعتراضات در سال ۱۴۰۱ و نیم نگاهی به موضوع حجاب در جامعه ایران اسلامی است.

امامی اظهار کرد: در زمستان ۱۴۰۱ همزمان با اوج گیری اعتراضات و اغتشاشات، در کنار گروهی از نخبگان علمی، فرهنگی و هنری شهر بر آن شدیم تا نسبت به ریشه یابی، علل و خاستگاه این جنبش ها تحقیقات و تبادل اطلاعاتی داشته باشیم.

وی افزود: با نظر دوستان بر این باور بودیم که بستر هنر به ویژه هنر نمایش که ارتباط مستقیم حسی و فیزیکی با مردم دارد، می تواند بستر خوبی برای کاهش بار روانی جامعه باشد.

امامی در ادامه گفت: بنابراین همین جرقه باعث شد تکلیف خود بدانم،تا با انتخاب موضوع و ایجاد طرح داستانی نسبت به نوشتن این نمایشنامه اقدام کنم.

وی در مورر انتخاب نام برای این اثر اظهار کرد: ماه جان به عنوان نمادی از یک مادر که حلقه واسط بین تمام آدمها در جامعه، خانواده محور ایران محسوب می‌شود، انتخاب شده است.

امامی همچنین بیان داشت: این اثر هیچگونه حامی مالی ندارد و تماما هزینه تولید و اجرا بر عهده خود کارگردان است.

نمایش ماه جان از ۱۵ تا ۲۰ آذر به مدت پنج روز، از ساعت ۱۸٫۳۰ در مجتمع فرهنگی ۲۹بهمن تبریز به صحنه خواهد رفت.