✅ پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی اظهار کرد: پساب حاصل از تصفیه خانه جدید تبریز به سمت دریاچه ارومیه رها سازی خواهد شد.به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران، محمد خانی، در ششمین نشست از سلسله نشست‌های رسم خدمت گفت: تصفیه خانه قبلی تبریز که حدود […]


پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی اظهار کرد: پساب حاصل از تصفیه خانه جدید تبریز به سمت دریاچه ارومیه رها سازی خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران، محمد خانی، در ششمین نشست از سلسله نشست‌های رسم خدمت گفت: تصفیه خانه قبلی تبریز که حدود ۲۵ سال گذشته افتتاح شده به ۷۰۰ هزار نفر جوابگو بود اما تصفیه خانه جدید برای یک میلیون نفر طراحی شده و به صورت آزمایشی راه اندازی و در هفته دولت سال‌جاری به بهره برداری می‌رسد.
وی با بیان اینکه پساب حاصل از این تصفیه خانه به سمت دریاچه ارومیه رها سازی خواهد شد، گفت: مجموع پساب مدول اول و دوم در حال حاضر ۸۵ میلیون مترمکعب است ولی با گسترش شبکه فاضلاب در آینده ظرفیت این دو تصفیه خانه به ۱۲۰ میلیون مترمکعب در سال خواهد رسید.
وی ادامه داد: هشت تصفیه خانه فاضلاب در دیگر شهرهای استان در حال اجرا است که از این تعداد تصفیه خانه‌های شهرهای اسکو، آذرشهر، ملکان، مدول دوم مرند، هریس و تبریز فعال بوده و دو مورد دیگر در مرحله‌ی تخصیص اعتبار است.
خانی با بیان اینکه تصفیه خانه هشترود و سردرود جزو ضروریات بوده اما برای آن بودجه‌ای در نظر گرفته نشده است، گفت: تصفیه خانه آذرشهر تا پایان شهریور سال‌جاری به بهره برداری خواهد رسید.
وی گفت: ۷۷ درصد جمعیت آذربایجان شرقی به شبکه فاضلاب متصل هستند که ۹۰ درصد از تبریز نیز به عنوان شهر دوم کشور به شبکه فاضلاب متصل است.
وی با بیان در سال گذشته در ۱۴ شهر استان مشکل تنش آبی وجود داشت، خاطر شان کرد: با تلاش و همراهی دولت سیزدهم مشکلات و تنش آبی در هشت شهر استان رفع شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی بیان کرد: ۱۰۰ درصد جمعیت شهری در استان تحت پوشش بوده و از جمعیت ۱.۲ میلیون نفری روستایی، یک میلیون نفر تحت پوشش هستند ولی ۲۰۰ هزار روستایی خارج از پوشش از خدمات بهداشتی بهره مند هستند.