✅ پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران: سرپرست سازمان صمت آذربایجان‌شرقی از رشد ۴۳.۵ درصد صادرات در استان خبر داد.به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران، عبدالحمید سرتیپی در سلسله نشست‌های رسانه‌ای رسم خدمت اظهار کرد: ۴۵ درصد اشتغال نیز مربوط به وزارت صمت است که این آمار در استان ۵۰ درصد تولید ناخالصی […]


پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران: سرپرست سازمان صمت آذربایجان‌شرقی از رشد ۴۳.۵ درصد صادرات در استان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران، عبدالحمید سرتیپی در سلسله نشست‌های رسانه‌ای رسم خدمت اظهار کرد: ۴۵ درصد اشتغال نیز مربوط به وزارت صمت است که این آمار در استان ۵۰ درصد تولید ناخالصی استان مربوط به سازمان صمت است.
وی به ۴ حوزه کاربردی وزارت صمت اشاره کرد و گفت: هیچ استانی مثل استان اذربایجان‌شرقی دارای آثاری مکتوب از تجارت و اقتصاد نیست.
سرپرست سازمان صمت استان بیان داشت: استان آذربایجان‌شرقی یک استان صنعتی است و نقطه کلیدی در این میان مولدسازی و صنایع نوین و تجارت و صادرات است.
وی گفت: هیچ کشوری بدون صادرات امکان پیشرفت ندارد. توسعه و ارتباط با کشورهای همسایه نیز یکی از دستورات کار ما است.
سرتیپی ابراز کرد: رشد ۴۳.۵ درصد صادرات در استان آذربایجان‌شرقی وجود دارد که یک جایگاه خوب است. البته ما باید از جایگاه‌ها و ظرفیت مرزی و کریدورهای بین‌المللی استفاده کنیم.سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: ۳۰۰ واحد راکد و نیمه آذربایجان شرقی در دوسال اخیر به چرخه‌ی تولید برگشته است.

۳۰۰ واحد راکد آذربایجان شرقی در دو سال اخیر به چرخه‌ی تولید برگشته است

۳۰۰ واحد راکد آذربایجان شرقی در دو سال اخیر به چرخه‌ی تولید برگشت
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: ۳۰۰ واحد راکد و نیمه آذربایجان شرقی در دوسال اخیر به چرخه‌ی تولید برگشته است.
عبدالحمید سرتیپی اظهار کرد: احیای واحدهای راکد جزو برنامه‌های اصلی دولت سیزدهم بود. ۱۴۰ واحد صنعتی کاملا راکد، ۸۰ واحد راکد در بخش معدن و ۸۰ واحد با تغییر مدیریت در آستانه‌ی راکد شدن بود که در دوسال اخیر به چرخه‌ی تولید برگشت.
وی افزود: نزدیک ۵۴ درصد تولید ناخالص داخلی استان مربوط به سازمان صنعت، معدن و تجارت است. در حالی که این رقم در کشور کمتر از ۴۰ درصد بوده و این حاکی از صنعتی بودن استان است.
سرتیپی با بیان اینکه واقع شدن در مرز و همجواری با کشورهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان و تقویت دیپلماسی برقراری ارتباط با کشورهای همسایه نتیجه تلاش‌های دولت سیزدهم است، ادامه داد: این امر موجب شد تا رشد چشمگیری در توسعه صادرات این استان تحقق پیدا کنید به طوری که در ۲ ماه اول سالجاری، به ۴۳.۵ درصد رسیده است.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی اظهار کرد: صدور ۸۹۰ پروانه بهره‌برداری در استان انجام شده پروانه بهره‌برداری ۴۵۰ واحد جدید به همراه ۴۴۰ پروانه توسعه‌ای در استان صادر شده که با بهره‌برداری از این واحدها، ۲۷ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد می‌شود.
وی بیان داشت: احیای واحدهای صنعتی راکد شده یکی از اولویت‌ها در دولت سیزدهم بود که در این خصوص ۱۴۰ واحد صنعتی کاملاً راکد شده و همچنین ۸۰ واحد در آستانه راکد شدن احیا شد.
سرتیپی ادامه داد: ۲ هزار نفر از بابت احیای این واحدهای راکد شده به سر کار خود برگشتند.