✅ پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران: فرماندار شهرستان شبستر با بیان اینکه یارانه سه دهک اول جامعه از ۱۵ خرداد؛ ۲۰ درصد افزایش می‌یابد، گفت: این ۲۰ درصد در صورتی که یارانه بگیران از طریق کالا برگ الکترونیکی اقدام به خرید کالاهای اساسی کنند، افزایش می‌یابد.محمد مطهری فرماندار شهرستان شبستر در نشست ستاد طرح […]


پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران: فرماندار شهرستان شبستر با بیان اینکه یارانه سه دهک اول جامعه از ۱۵ خرداد؛ ۲۰ درصد افزایش می‌یابد، گفت: این ۲۰ درصد در صورتی که یارانه بگیران از طریق کالا برگ الکترونیکی اقدام به خرید کالاهای اساسی کنند، افزایش می‌یابد.
محمد مطهری فرماندار شهرستان شبستر در نشست ستاد طرح کالابرگ الکترونیکی تشریح کرد: یارانه بگیران هیچ اجباری ندارند که از طریق کالا برگ الکترونیکی خرید کنند، این طرح کاملا اختیاری است، فقط در صورت عدم خرید از طریق کالا برگ الکترونیکی این ۲۰ درصد به یارانه آنها اضافه نمی شود.
وی یارانه هر یک از افراد سه دهک اول جامعه را ۴۰۰ هزار تومان در ماه اعلام کرد و افزود: در صورتی این افراد از طریق کالا برگ خرید کنند؛ این مبلغ به ۴۸۰ هزار تومان افزایش می یابد و در غیر این صورت سر موعد مقرر همان ۴۰۰ هزار تومان یارانه نقدی خود را دریافت می کنند.
رئیس ستاد طرح کالابرگ الکترونیکی خرید اقلام اساسی از طریق کالا برگ الکترونیکی را شامل شیر، پنیر، ماست، برنج، ماکارونی، روغن، تخم مرغ ، مرغ، شکر و قند دانست و گفت: افراد در خرید این کالاها هیچ محدودیتی ندارند می توانند همه یارانه را تا سقف ۷۰ درصد فقط یک قلم با هر برندی دوست دارند، خریداری کنند.
فرماندار شبستر هدف اصلی از اجرای این طرح را تامین سلامت غذایی دهک های اول جامعه دانست که یارانه را برای سلامت و تغذیه خود با خرید اقلام اساسی،لبنی ، پروتئینی هزینه کنند.

طرح کالا برگ الکترونیکی با کد ملی سرپرست خانوار انجام می شود
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شبستر نیز در خصوص نحوه شارژ یارانه در کالابرگ الکترونیکی توضیح داد: در طرح کالا برگ الکترونیکی در واقع کد ملی سرپرست خانوارها شارژ می شود به این صورت که وقتی کد ملی سرپرست خانوار به دستگاه بار کد خوان نصب شده در فروشگاه ها توسط هریک از اعضای خانواده با هر کارت اعتباری داده شود، می توان خرید را انجام داد.
ابراهیم ایمانالی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شبستر از فراهم شدن بستر اجرای طرح کالابرگ الکترونکی برای همه یارانه بگیران شهرستان خبر داد و گفت: تاکنون در اکثر فروشگاه و سوپرمارکت دهستان ها، روستا و شهر های شهرستان دستگاه بارکدخوان و دستگاه پُز برای اجرای کالابرگ الکترونیکی نصب شده که این طرح را اجرا کنند. لذا سرپرستان خانوار از طریق اپلیکیشن “شما” می‌توانند ریز تراکنش‌های خرید خود را در زمینه کالابرگ الکترونیک مشاهده کنند
دبیر ستاد طرح کالابرگ الکترونیکی به اهمیت بالای اجرای خوب طرح ملی کالابرگ الکترونیکی در منطقه و مزیت بسیار زیاد آن برای اقشار محروم جامعه اشاره کرد و اجرای آن را در راستای شعار سال مهار تورم و افزایش تولید اعلام کرد.
وی در پایان از تمام دستگاه های اجرایی عضو ستاد اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی از جمله جهاد کشاورزی که در نظارت، رصد و ارزیابی کالاهای اساسی در فروشگاه ها رسالت مهمی دارد؛ مدیریت صنعت، معدن و تجارت که در تامین اقلام اساسی وظیفه سنگینی برعهد دارد، صدا و سیما و همچنین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی که در بحث اطلاع رسانی و آگاه سازی نقش دارد خواست در خصوص اجرای دقیق این طرح باهم هم افزایی داشته باشند

خبرنگار شبستر :علیرضا خوش نیت