✅ پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران: تنها دو روز مانده به روز سرنوشت انتخابات، به نظر می رسد زمزمه هایی برای انصراف یکی از دو کاندیدای مطرح جبهه اصولگرایان یعنی قالیباف و جلیلی به گوش می رسد.به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران، روزنامه وطن امروز در گزارشی نوشت: دو روز مانده به […]


پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران: تنها دو روز مانده به روز سرنوشت انتخابات، به نظر می رسد زمزمه هایی برای انصراف یکی از دو کاندیدای مطرح جبهه اصولگرایان یعنی قالیباف و جلیلی به گوش می رسد.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران، روزنامه وطن امروز در گزارشی نوشت: دو روز مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم و درحالی که جریان دولت سوم روحانی و اصلاح‌طلبان با یک کاندیدا در صحنه هستند، جبهه انقلاب با چند کاندیدا رای‌ها را بین خود تقسیم کرده ‌است.
هر دو کاندیدای برتر جبهه انقلاب (قالیباف و جلیلی) و بنا بر برخی نظرسنجی‌های دیگر، هر ۳کاندیدای اول انتخابات (قالیباف، جلیلی و پزشکیان) آرای بسیار نزدیکی به هم دارند پس اگر تغییری در حضور کاندیداها رخ ندهد، انتخابات حتما به مرحله دوم خواهد رفت. اما کدام کاندیداها به مرحله دوم خواهند رفت؟
۱- قالیباف – پزشکیان
۲- قالیباف – جلیلی
۳- جلیلی – پزشکیان
طبق نظرسنجی‌ها، در صورتی که جبهه انقلاب با یک کاندیدا در دور اول حاضر شود، احتمال پیروزی آن بسیار بیشتر از دور دوم خواهد بود.
روشی که در جلسات کارشناسی برای تعیین کاندیدای با شانس بالاتر برای اجماع اتخاذ می‌شود، این است که سبد رای کدام کاندید درصورت انصراف کمترین انتقال را به سبد کاندیدای رقیب دارد. میان آقایان سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف، سعید جلیلی در صورت انصراف کمترین میزان انتقال رای به سبد پزشکیان را دارد و در صورت انصراف قالیباف، ۴برابر میزان انتقال رای جلیلی، رای به سبد پزشکیان اضافه می‌شود که حتی در شرایطی ممکن است به پیروزی پزشکیان در دور اول منتهی شود!
نظر کارشناسی این است که انصراف آقای جلیلی کم‌ریسک‌ترین و نزدیک‌‌ترین حالت به پیروزی را رقم می‌زند.
کاندیداهای جبهه انقلاب در آزمونی تاریخی قرار دارند؛ آیا به تکلیف انقلابی و ایثار انقلابی خود عمل می‌کنند یا مانند سال ۹۲ تا آخر در صحنه می‌مانند؟