✅ پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران: نماینده اصولگرای مردم در تبریز در مجلس قبلی گفت: در میان کاندیداهای نیروهای انقلاب باید به اجماع برسیم. آن کاندیدایی که طی این دو هفته رای بیشتری از مردم کسب کند و در نظرسنجی ها اکثریت آرا به خود اختصاص می‌دهد بهتر است سایر کاندیداها از وی حمایت […]


پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران: نماینده اصولگرای مردم در تبریز در مجلس قبلی گفت: در میان کاندیداهای نیروهای انقلاب باید به اجماع برسیم. آن کاندیدایی که طی این دو هفته رای بیشتری از مردم کسب کند و در نظرسنجی ها اکثریت آرا به خود اختصاص می‌دهد بهتر است سایر کاندیداها از وی حمایت کنند .
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران به نقل از خبرنگار پایگاه خبری امین ارسباران، «آیا اجماع نهایی اصولگرایان بر روی اسم قالیباف خواهد بود؟»، «آیا جلیلی و زاکانی با برچسب کاندیدای پوششی انتخابات ۱۴۰۰ بازهم حاضر می شوند به نفع کاندیدایی دیگر کنار بروند؟»، «احتمال اجماع بین اصولگرایان حول محور یک نام چقدر وجود دارد؟» و …اینها سوالاتی است که این روزها در انتخاباتی که یک سوی آن تنها کاندیدای جریان اصلاحات وجود دارد و سوی دیگر آن ۵ کاندیدای منتسب به جریان اصولگرا و انقلابی مطرح می شود.

میرتاج الدینی که خود کاندیدای این دور از انتخابات ریاست جمهوری بود و ردصلاحیت شد تاکید دارد که بهتر است اصولگرایان و جریان انقلابی در نهایت بر روی یک کاندیدا با رأی بیشتر اجماع کنند.

اما همشهری و همکار او، یعنی پزشکیان اکنون به عنوان شاخص ترین چهره انتخابات، وارد گود انتخابات شده است. در دوران تبلیغات انتخاباتی مجلس شورای اسلامی که اردیبهشت ماه برگزار شد، دکتر پزشکیان با حضور در ستاد انتخاباتی تاج الدینی، برای او تبلیغ کرد. آیا اکنون تاج الدینی، ادای دین می کند و برای این همشهری خود تبلیغ می کند یا اینکه نیم تواند از اردگاه اصولگرایان رقیب پزشکیان خارج شود؟

انتخابات رقابتی است زیرا…
محمدرضا میرتاج الدینی نماینده پیشین مجلس در پاسخ به این سوال که ترکیب کاندیداهای تایید صلاحیت شده برای انتخابات ریاست جمهوری را چطور می‌بینید؟ گفت: نماینده جبهه های سیاسی کشور در بین نامزدها حضور دارند بنابراین به نظر می رسد که شاهد یک انتخابات رقابتی باشیم.

برخی کاندیداها سوابق اجرایی و توانایی مدیریتی قوی تری دارند
وی با اشاره به شرایط فعلی کاندیداها افزود: نامزدهایی که برای انتخابات ریاست جمهوری تایید صلاحیت شدند دارای سوابق اجرایی و مدیریتیِ روشنی هستند که در مناظره ها و گفتگوهایشان، این مهم برای مردم بیش از پیش روشن خواهد شد.
این نماینده مجلس ادوار مجلس در پاسخ به این سوال که آیا این کاندیداها قابلیت و توانمندیِ رقابتی کردن انتخابات ریاست جمهوری و افزایش مشارکت را دارند؟ بیان کرد: برخی از این کاندیداها را از لحاظ سوابق اجرایی توانمندتر از برخی دیگر می دانم چراکه دارای سوابق اجرایی و توانایی مدیریتی قوی تری دارند بنابراین شخصی باید رئیس جمهور شود که وزن مدیریت گذشته را نیز افزایش دهد.

هیچ کدام از ۶ کاندیدای ریاست جمهوری پوششی نیستند
نماینده تبریز در مجلس دوازدهم در پاسخ به این سوال که حضور کاندیداهایی امثال سعید جلیلی، زاکانی و قاضی زاده هاشمی که در دوره قبل به عنوان کاندیداهای پوششی عمل کردند را چطور می بینید؟ آیا حضور اینها باعث مشارکت خواهد شد؟ تأکید کرد: بنده بر این باورم که با این ترکیب، مشارکت مردم افزایش خواهد یافت. البته این افراد یاد شده باید خودشان نظرشان را اعلام کنند. بنده معتقدم کاندیداهای موجود پوششی نیستند اما با توجه به شرایطی که در انتخابات طی دو هفته شکل خواهد گرفت اینها تصمیم نهایی شان را خواهند گرفت.

کاندیداهای نیروهای انقلاب به اجماع برسند
او عنوان کرد: نظر بنده این است که در میان کاندیداهای نیروهای انقلاب به اجماع برسیم. آن کاندیدایی که طی این دو هفته رای بیشتری از مردم کسب کند و در نظرسنجی ها اکثریت آرا به خود اختصاص می‌دهد بهتر است سایر کاندیداها از وی حمایت کنند کما اینکه در گذشته نیز چنین اتفاقی رخ داد در جریان اصلاح طلب نیز وضعیت این چنینی رخ داد بدین گونه که برخی از کاندیداها برای آقای روحانی به عنوان پوششی عمل کردند و در نهایت به نفع آقای روحانی کناره گیری کردند.
میرتاج‌الدینی با بیان اینکه کاندیداهای یاد شده به عنوان کاندیداهای پوششی وارد میدان انتخابات نشده اند بلکه اعلام کرده اند که به طور جدی به میدان آمده اند منتهی باید این رویکرد را حفظ کنیم که در جریان انقلابی، وقتی رای یک کاندیدا نسبت به کاندیداهای دیگر پیشتاز است و اقبال مردم نیز به آن شخص بیشتر است ضروری است که بقیه کاندیداها از آن کاندیدا حمایت کنند.
این چهره سیاسی اصولگرا اضافه کرد: افرادی که نام بردید خودشان باید اظهارنظر کنند و بنده نمی‌توانم از جانب آنها اظهارنظری ارائه کنم.
این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که با توجه به فضای متفاوت کنونی اصولگرایان با سال ۱۴۰۰، آیا اجماعی بین آنها در مورد یک کاندیدا صورت می‌گیرد؟ بیان کرد: در جریان اصولگرایی به ویژه اصولگرای انقلابی اصل بر این است که این روند حضور جریان انقلابی در مجلس و دولت را حفظ کنند این اصل مهمی است و درباره هر کسی این مهم حفظ شود یقینا همه اصولگرایان از آن شخص حمایت خواهند کرد بنابراین یک جریان داخل مجموعه اصولگرا از مدت ها قبل شکل گرفته که می‌خواهند به سمت اجماع حرکت کنند و مسیر اجماع سازی را در پیش گرفته اند. چون زمانی نبود که این اجماع سازی قبل انتخابات انجام شود در هفته دوم شکل خواهد گرفت.

انتظار این است که میان کاندیداهای جریان انقلاب ائتلاف صورت گیرد
این چهره سیاسی اصولگرا ادامه داد: افرادی که بتوانند اجماع ساز باشند و هم آراء بیشتری از مردم به دست آورند توسط نظرسنجی ها مشخص خواهند شد و ما در نهایت تلاش خواهیم کرد که وضعیت به نفع جریان انقلابی باشد و افرادی که الان از جریان انقلابی کاندیدا هستند این رویکرد را خواهند داشت در عین حال که ایده های خود را برای مردم ارائه می‌کنند و به صورت جدی نیز آمده اند که رای مردم را کسب کنند و یقینا خودشان را قوی تر می‌دانند.
او بیان کرد: اگر این کاندیداها با اقبال مردم روبرو نشدند انتظار بدنه جریان انقلاب و عموم مردم این است که همگرایی و ائتلاف صورت گیرد و به نفع شخص قوی تر به لحاظ کسب آراء مردمی، کنار بروند. این رویکرد کلی جریان انقلاب خواهد بود. همه نامزدهایی که از جریان انقلاب در مناظرات و ریاست جمهوری حضور دارند افراد شایسته و مقبولی هستند اما انتظار بدنه جریان انقلابی این است که در نهایت از فردی که مقدم بر بقیه نامزدها است حمایت کنند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا باید منتظر انصراف برخی کاندیداهای تایید صلاحیت شده باشیم؟ اشاره کرد: ستادهای این مجموعه ها با یکدیگر اختلافی نخواهند داشت.
میرتاج الدینی در پاسخ به این سوال که آیا آقای جلیلی به نفع آقای قالیباف کنار برود؟ گفت: فرایند اجماع سازی که تعریف شده همه اینها مدنظر و مورد بررسی است.
او در پاسخ به این سوال که رقابت بین کدام چهره ها خواهد بود؟ عنوان کرد: اجازه بدهید به این سوال پاسخ ندهم.
این نماینده مردم تبریز در مجلس یازدهم در پاسخ به این سوال که ردصلاحیت آقای لاریجانی را چطور ارزیابی می‌کنید؟ تصریح کرد: اجازه بدهید که فعلأ درباره این موضوع ورود نکنم.