برای مقاوم سازی مسکن روستایی منتظر زلزله و درخواست اهالی نمی مانیم/ آغاز مهاجرت معکوس به روستاهای استان
برای مقاوم سازی مسکن روستایی منتظر زلزله و درخواست اهالی نمی مانیم/ آغاز مهاجرت معکوس به روستاهای استان

✅ پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران: مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی با بیان اینکه این بنیاد برای مقاوم سازی مساکن روستایی منتظر حوادث تلخ و ناگوار و یا درخواست روستائیان نمی ماند گفت: برای مقاوم سازی خانه های روستایی این بنیاد به روستائیان التماس می کند! به گزارش خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی امین […]


پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران: مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی با بیان اینکه این بنیاد برای مقاوم سازی مساکن روستایی منتظر حوادث تلخ و ناگوار و یا درخواست روستائیان نمی ماند گفت: برای مقاوم سازی خانه های روستایی این بنیاد به روستائیان التماس می کند!

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران، حجت اله سروری مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی این مطلب را در نشست خبری خود با اصحاب رسانه و در آستانه سالگرد تشکیل این نهاد انقلابی در ۲۱ فروردین ماه سال ۱۳۵۸ بیان کرد و گفت: نظام جمهوری اسلامی در مقاوم سازی مساکن روستایی موفق عمل کرده است به گونه ای که از ۳۰۵ هزار واحد روستایی، مقاوم سازی ۱۵۴ هزار واحد مسکونی را در دست اجرا داریم.
به گفته سروری، سال گذشته بیش از ۲۰۰ کیلومتر در روستاهای استان آسفالت ریزی شده ابراز امیدواری کرد این میزان در سال جاری به بیش از ۲۵۰ کیلومتر برسد.
وی افزود: مسئولیت تملک و زیرسازی بر عهده دهیاری ها و خود روستایی هاست .
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه قاطعانه جلوی ساخت و ساز غیرمجاز در روستاها را می گیریم گفت: خوشبختانه سال گذشته هیچ یک از روستاهای آذربایجان شرقی خالی از سکنه نشده بلکه شاهد مهاجرت معکوس به خود روستاها هستیم که این امر به منزله افزایش تولید در روستاهای ماست.


حجت اله سروری، در بخش دیگری از سخنان خود گفت: وام مسکن روستایی در سال ۱۴۰۲ افزایش نمی یابد و طبق بخشنامه های مرکز در همان سقف ۲۰۰ میلیون تومان ثابت خواهد ماند.
رئیس بنیاد مسکن آذربایجان شرقی همچنین در مورد احداث مسکن برای زلزله زدگان شهرستان خوی توسط بنیاد مسکن اشاره کرد و گفت: مطالعات مربوط به احداث ۴۰۰ واحد مسکونی «فیرورق» انجام شده و ۱۵ اردیبهشت ماه اجرایی می شود و پیش بینی می شود تا شروع فصل سرما، تحویل زلزله زدگان شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با تشریح عملکرد این بنیاد در طی ماه های گذشته گفت: در خصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۶۹ هزار نفر ثبت نام کرده اند که از این بین ۹ هزار نفر واجد شرایط هستند. برای ۳۸۰۰ واحد نیز زمین لازم تامین شده است.
سروری افزود: پروژه های میانه ۵۰ درصد پیشرفت دارد و طرح مسکن بستان آباد برای اولین بار در سطح کشور سال گذشته به بهره برداری رسید.

افتتاح ۱۱هزار طرح بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی