افغانستان نباید به پناهگاه تروریست‌ها تبدیل شود – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
افغانستان نباید به پناهگاه تروریست‌ها تبدیل شود – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

✅ به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در پاسخ به پرسش خبرنگاران در مورد موضع روسیه نسبت به وضعیت کنونی افغانستان گفت: «(ما) به صلح، رفاه و امنیت مردم افغانستان، و تصمیماتی که احتمال استفاده بیشتر تروریست‌ها از خاک افغانستان را صفر می‌کند، پایبند هستیم. همچنان مخالفت خود […]



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در پاسخ به پرسش خبرنگاران در مورد موضع روسیه نسبت به وضعیت کنونی افغانستان گفت: «(ما) به صلح، رفاه و امنیت مردم افغانستان، و تصمیماتی که احتمال استفاده بیشتر تروریست‌ها از خاک افغانستان را صفر می‌کند، پایبند هستیم. همچنان مخالفت خود را نسبت به فعالیت قاچاقچیان مواد مخدر و سایر نمایندگان جرایم سازمان یافته در این منطقه ابراز می‌کنیم».

این دیپلمات بلندپایه روسیه همچنین اظهار داشت که مسکو در اندیشه برقراری صلح در افغانستان و اتخاذ تصمیماتی است که به حضور تروریست‌ها در این کشور جنگ زده خاتمه دهد.

پیش از این، وزیر خارجه روسیه درباره اوضاع افغانستان گفته بود که قبل از حملات و تسلط «طالبان» بر کابل، به درازا کشیده شدن و کُندی روند مذاکرات صلح قابل مشاهده بود.

لاوروف در گفت و گویی با همتای ایتالیایی خود گفت: «همیشه، وقتی که مسائل پشت میز مذاکره حل نشوند، خطر ازسرگیری جنگ و اقدامات نظامی وجود دارد. همان چیزی که در افغانستان هم رخ داد. ما آماده حمایت از توافقات بین آمریکا و طالبان بودیم، توافقاتی که متأسفانه اجرا نشد، البته، نه فقط به دلیل مواضع این جنبش».

وی روز سه شنبه نیز در نشستی با نمایندگان انجمن‌های ملی و فرهنگی گفت: «ما در خصوص نزدیک‌ترین متحدان و همسایگان مان که با افغانستان و روسیه هم مرز هستند و بدون روادید به کشور ما تردد می‌کنند، بسیار نگرانیم و همچنین بسیار نگران مردم افغانستان هستیم».

وزیر خارجه روسیه همچنین تأکید کرد که مسکو از آخرین تحولات در افغانستان خشنود نیست و فلسفه اقدامات روسیه در صحنه بین‌المللی مبتنی بر احترام به سنت همه قومیت‌ها و فرهنگ آنها است.

وی با تأکید بر اینکه آمریکا باید از مأموریت ادعایی خود در افغانستان درس بگیرد، افزود که تلاش برای تحمیل نظام ارزشی به دیگران بسیار ویرانگر است و مسکو امیدوار است سیاستمدارانی که درباره تصمیم‌های آتی در کشورهای دیگر برنامه دارند، از وضعیت‌های قبلی، درس بگیرند.

📢


💻
منبع

👁‍🗨 ۳ رسانه عمومی امین ارسباران :
در #تلگرام، #اینستاگرام #سایت
✅ پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران(اهر آنلاین )

👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
🔗 تلگرام پایگاه خبری امین ارسباران https://t.me/aminArasBaranNew
🔗 اینستاگرام پایگاه خبری امین ارسباران https://instagram.com/aminarasbaran.ir
🌏 وب سایت پایگاه خبری امین ارسباران
https://aminarasbaran.ir