تعداد بازدید: ۱ برق رفت! این پرتکرارترین گزاره این روزها بین مردم ایران است که با پدیده قطع و وصل جریان برق در قالب خاموشیهای اخیر تکرار میشود و نگرانی عمده مردم این است که درصورت آسیب دیدن یا سوختن وسایل برقیشان چه کاری باید انجام دهند. امسال شرکت توانیر قراردادی با بیمه دانا […]
تعداد بازدید: ۱
برق رفت! این پرتکرارترین گزاره این روزها بین مردم ایران است که با پدیده قطع و وصل جریان برق در قالب خاموشیهای اخیر تکرار میشود و نگرانی عمده مردم این است که درصورت آسیب دیدن یا سوختن وسایل برقیشان چه کاری باید انجام دهند.
امسال شرکت توانیر قراردادی با بیمه دانا درخصوص بیمه ناشی از حوادث برق امضا کرده که شرکت بیمهگر متعهد به پرداخت خسارت شده است. اما چگونه میتوان خسارت گرفت؟
عبدالامیر یاقوتی، مدیرکل امور انرژی و مشتریان شرکت توانیر در گفتوگو با همشهری درباره علت درج ۲ردیف در قبوض برق در مورد بیمه میگوید: ما ۲نوع بیمه داریم؛ یکی بیمه خسارت مشترکین و دیگری بیمه همگانی که بیمه حوادث و خسارت مشترکین از سال ۱۳۹۰در قبوض برق درج شده و بابت خسارتهای مالی و جانی ناشی از آتشسوزی، انفجار و مسمومیت که منشأ آن برق یا گاز باشد، خساراتی پرداخت میشود و در قبوض برق رقمهایی درج خواهد شد که پس از دریافت و وصول در اختیار شرکت بیمهگر قرار میگیرد تا از این محل بتواند خسارتها را به مشترکان پرداخت کند.
۷نکته مهم که باید بدانید
برای خسارت وارده به تجهیزات به استثنای مشترکین تجاری نیاز به ارائه مدرک فاکتور فروشگاه یا تعمیرگاه مجاز (با مهر و امضا) و گزارش معتمد محل یا نیروی انتظامی (درصورت وجود) و برای خسارت آتشسوزی نیاز به ارائه تصویر محل حادثه، تصویر گزارش آتشنشانی، تصویر گزارش کلانتری و تصویر پرونده کامل دادگاه (درصورت وجود) است.
برای خسارت نقص عضو تصویر گزارش نیروی انتظامی یا بازرسان قانونی و سازمان آتشنشانی و مدارک پزشکی لازم است.
مشترکان تا ۱۵ روز پس از اختلال برق که باعث بروز یکی از موارد مذکور شده باشد، میتوانند مراتب را به اطلاع امور مشترکان شرکتهای توزیع برق در سراسر کشور برسانند و مدارک را به این دفاتر تحویل دهند.