بررسی جدید مرکز مطالعات امنیت داخلی اسرائیل نشان میدهد که حملات انصارالله یمن بر قیمت واردات اسرائیل تأثیر گذاشته و فشار بر شبکه حمل و نقل زمینی داخلی این رژیم را افزایش داده است؛ امری که این شبکه برای مدیریت افزایش هزینه و زمان آماده نبوده است. بر اساس این بررسی، حملات دریایی یمن منجر […]
بررسی جدید مرکز مطالعات امنیت داخلی اسرائیل نشان میدهد که حملات انصارالله یمن بر قیمت واردات اسرائیل تأثیر گذاشته و فشار بر شبکه حمل و نقل زمینی داخلی این رژیم را افزایش داده است؛ امری که این شبکه برای مدیریت افزایش هزینه و زمان آماده نبوده است.
بر اساس این بررسی، حملات دریایی یمن منجر به افزایش بیش از ۳۰۰ درصدی حق بیمه کشتیهای مرتبط با اسرائیل در دریای سرخ در سال ۲۰۲۴ میلادی شده است.
مرکز مطالعات امنیت داخلی اسرائیل افزود که حملات دریایی یمن از اکتبر سال ۲۰۲۳ میلادی صرفا اختلالی در تجارت جهانی نبوده بلکه نشانگر تحول راهبردی خطرناکی برای اسرائیل بوده به نحوی که دریای سرخ به عنوان یک میدان نبرد موازی با سایر میادین نبرد طبقهبندی میشود.
طبق این بررسی، نگرانیهای اسرائیل حاکی از آن است که یمن ممکن است به سمت هدف قرار دادن سکوهای گازی در خلیج عقبه یا کابلهای ارتباطی زیردریایی که بخشی از زیرساختهای دیجیتال اسرائیل را تشکیل میدهند، حرکت کنند.
این مرکز مطالعاتی اسرائیل تصریح کرد که حملات دریایی انصارالله زمان سفر بین آسیا و اسرائیل را از ۱۸ تا ۲۰ روز به ۳۵ تا ۴۵ روز افزایش داده و هزینههای حمل و نقل برای برخی کالاها بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته، این امر بر قیمت کالاها تأثیر گذاشته است، تفاوتی که مصرفکنندگان اسرائیلی آن را احساس میکنند.
روزنامه اقتصادی اسرائیلی کالکالیست هم نوشت که بخش هوانوردی اسرائیل در نتیجه حوادث امنیتی و پرتاب موشک از یمن و ایران، برای حفظ ثبات خود با مشکل مواجه است.
به نوشته این کالکالیست، قیمت بلیط هواپیما در اسرائیل از ابتدای جنگ در ۲۰۲۳ میلادی ۱۲۰ درصد افزایش یافته است.
نیروهای مسلح یمن تاکنون بارها اعلام کردهاند که تا توقف تجاوزات علیه غزه و رفع محاصره از آن، به حملات خود علیه کشتیهای مرتبط با اسرائیل و اهدافی در اراضی اشغالی ادامه خواهند داد.