پیشرفت ۹۰ درصدی بزرگراه خواجه _ ورزقان
پیشرفت ۹۰ درصدی بزرگراه خواجه _ ورزقان

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با اشاره به ادامه عملیات اجرایی طرح بزرگراه خواجه- ورزقان گفت: این طرح ۶۴ کیلومتری بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. به گزارش خبرگزاری صداوسیمای آذربایجان شرقی، موسوی افزود: در زمان کنونی از باند رفت قطعه یک طرح خواجه _ ورزقان به طول ۱۳.۵ کیلومتر بهره برداری شده […]

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با اشاره به ادامه عملیات اجرایی طرح بزرگراه خواجه- ورزقان گفت: این طرح ۶۴ کیلومتری بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

پیشرفت ۹۰ درصدی بزرگراه خواجه _ ورزقان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای آذربایجان شرقی، موسوی افزود: در زمان کنونی از باند رفت قطعه یک طرح خواجه _ ورزقان به طول ۱۳.۵ کیلومتر بهره برداری شده و زیر بار ترافیک رفته و باند برگشت آن به طول حدود ۱۰ کیلومتر در حال تکمیل است.
 وی اظهار کرد: این طرح از مهمترین طرح‌های بزرگراهی استان آذربایجان شرقی و بخشی از مسیر ارتباطی است که تبریز را از مسیر ورزقان – نوردوز به پایتخت ارمنستان و اوراسیا متصل می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه این طرح در پنج قطعه طراحی شده است گفت: هم اکنون عملیات نصب تابلو‌های علائم، خط کشی مسیر، تکمیل رمپ‌های کناری و روند آماده سازی برای افتتاح باند برگشت این پروژه در حال انجام است.
موسوی ادامه داد: قطعات ۲، سه و چهار بزرگراه خواجه _ ورزقان تکمیل و تحویل موقت شده و قطعه پنج طرح به طول حدود ۱۱.۳ کیلومتر از ورزقان تا آقابابافرامرزی با بیش از ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه این طرح با اعتبار حدود ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات مسئولیت اجتماعی شرکت ملی مس اجرا می‌شود یادآور شد: میزان هزینه‌کرد پروژه بر اساس ارزش روز بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.
موسوی افزود: برای تکمیل ایمنی این طرح تقاطع غیرهمسطح سه راهی خواجه با حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است و در آینده نزدیک به بهره برداری می‌رسد.

بزرگراه خواجه_ ورزقان_ نوردوز در شمال شرق آذربایجان شرقی با هدف تکمیل شبکه راه‌های کشور و تسهیل تردد با کشور‌های همسایه با تأمین مالی شرکت ملی صنایع مس ایران احداث می‌شود. بخش عمده‌ای از این مسیر راهبردی در حد فاصل خواجه _ ورزقان اجرایی شده و زیر بار ترافیک رفته است.