به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران به نقل از خبرگزاری مهر، دومین نشست از سلسلهجلسات «بهار کتاب» همزمان با سی و دومین هفته کتاب در فرهنگسرای خاوران برگزار شد. دومین نشست بهار کتاب با معرفی کتاب «۱۰ راز آشباریا» نوشته محمدرضا نیرومند در کافه کتاب فرهنگسرای خاوران، با حضور نویسنده کتاب، اجرای سمیه […]
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران به نقل از خبرگزاری مهر، دومین نشست از سلسلهجلسات «بهار کتاب» همزمان با سی و دومین هفته کتاب در فرهنگسرای خاوران برگزار شد.
دومین نشست بهار کتاب با معرفی کتاب «۱۰ راز آشباریا» نوشته محمدرضا نیرومند در کافه کتاب فرهنگسرای خاوران، با حضور نویسنده کتاب، اجرای سمیه عظیمی به عنوان کارشناسمجری و حضور فعال نوجوانان علاقهمند به ادبیات برگزار شد.
محمدرضا نیرومند، نویسنده «۱۰ راز آشباریا» درباره داستان این کتاب گفت: داستان کتاب بر محور شخصیتی به نام کهشاد کندرو میچرخد که با خوشحالی از موفقیتی که در سمت ریاست شرکت بزرگ «چلوجلو» به دست آورده، ۱۰ اصل موفقیت خود را برای دیگران بازگو میکند. مدیر پیشین شرکت، جناب چلوجلوی بزرگ، این رازها را به کهشاد آموخته و کمک میکند تا او مسیری موفق را طی کند.
نیرومند گفت: در این کتاب مسائلی مانند روایتسازی دروغ، سوءاستفاده از تیترهای تحریفکننده، جابهجا کردن اولویتها، دوقطبیسازی، برچسبزنی، مغالطه مسموم کردن چاه، مارپیچ سکوت و مسائل دیگری که مخاطب هر روز در رسانهها با آن مواجه است؛ پرداخته شده و درباره آنها آگاهی دادهایم.
وی افزود: یکی از ویژگیهای مهم این کتاب این است که به جای بیان خشک و آموزشی، در قالبی تمثیلی و داستانی به بیان این محتوا پرداخته و به همین دلیل تا حد زیادی خواندن کتاب را برای مخاطبان کمحوصله شیرین کرده است. علاوه بر داستان، تصویرسازیهای متعدد کتاب هم فضاسازی خیالانگیز به کتاب افزوده است.
نیرومند دلایل پرداختن به این موضوع را این گونه گفت: مسئله سواد رسانهای و مواردی شبیه به خبر جعلی، اغلب در قالبهایی علمی و کتابهایی دانشگاهی پرداخته شده و مسائل آن به درستی برای نسل نوجوان تبیین نشده است. این کتاب پاسخی عملی به خلا محتوای جذاب آموزشی در زمینه رسانه و مدیریت است.
کتاب «۱۰ راز آشباریا»، نوشته محمدرضا نیرومند توسط انتشارات قندیل نور منتشر شده و داستانی طنز و تخیلی درباره ۱۰ اصل طلایی مدیریتی است که به مدیر یک کمپانی غولپیکر در شهر گمشده آشباریا آموزش داده شده است. این اصول به او کمک کردهاند تا بیدستوپایی را کنار بگذارد و به شیوهای خلاقانه، مردم را درگیر کمپانی خود کند.
آشباریا شهری است که شهروندانش به جای روزنامه و تلویزیون و اینترنت و موبایل، اخبار و پیامها را با لوله به هم میرسانند! کهشاد کندرو که بعدها ریاست یک شرکت غولپیکر را در شهر آشباریا بر عهده میگیرد، دوست دارد موفقیتش را برای همه کسانی که در سرزمینهای دیگر زندگی میکنند، بیان کند و رموز طلایی آن را به اشتراک بگذارد.
بیست و هفتمین پویش کتابخوانی پویا با محوریت کتاب «۱۰ راز آشباریا» کار خود را با همکاری مرکز رسانهای شیرازه و انتشارات قندیل نور آغاز کرده است.