تعداد بازدید: ۱ معاون فنی و زیربنایی راهآهن با بیان اینکه تأمین منابع موردنیاز برای تکمیل خطآهن تبریز – ارومیه در برنامههای راهآهن است، گفت: مولدسازی منابع راهآهن در دستور کار بوده و جزو برنامههای راهآهن مناطق مختلف کشور است. به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سید مصطفی داوودی، معاون فنی و زیربنایی راهآهن […]
تعداد بازدید: ۱
معاون فنی و زیربنایی راهآهن با بیان اینکه تأمین منابع موردنیاز برای تکمیل خطآهن تبریز – ارومیه در برنامههای راهآهن است، گفت: مولدسازی منابع راهآهن در دستور کار بوده و جزو برنامههای راهآهن مناطق مختلف کشور است.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سید مصطفی داوودی، معاون فنی و زیربنایی راهآهن امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل راهآهن آذربایجان اظهار کرد: اتصال ایستگاه خاوران به تبریز به عنوان یکی از پروژههای مهم شبکه ریلی از سوی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور در حال اجراست.وی با بیان اینکه آذربایجانشرقی از نظر تاسیسات زیربنایی ریلی در رتبه اول کشور قرار دارد و خط آهن آن دارای قدمت زیادی است، افزود: راهآهن آذربایجان در کریدورهای «شرق- غرب» و «شمال- جنوب» واقع شده و از لحاظ راهبردی از اهمیت ویژهای برخوردار است.معاون فنی و زیربنایی راهآهن گفت: در سال های گذشته اتفاق های خوبی در راهآهن این منطقه روی داده که میتوان به اجرای خط آهن میانه- بستانآباد – خاوران و مراغه – ارومیه اشاره کرد.داوودی با بیان اینکه تامین منابع موردنیاز برای تکمیل خط آهن تبریز – ارومیه در برنامههای راهآهن است، ادامه داد: مولدسازی منابع راهآهن در دستور کار بوده و جزو برنامه های راهآهن مناطق مختلف کشور است.وی با تاکید بر اینکه دستگاههای مرتبط طرحهای توسعه خود را با نگاه ویژه به وضعیت ریلی موجود تدوین و طراحی کنند، یادآور شد: در برخی موارد به علت عدم رعایت این موضوع، طرحهای توسعه شهری با راهآهن تداخل پیدا میکند و دستگاهها اعلام میکنند که راهآهن مانع توسعه است.
سرپرست معاونت عمرانی استانداری آذربایجاشرقی نیز در این مراسم با اشاره به سابقه و قدمت بیش از یک قرن راه آهن در کشور متذکر شد: راهآهن با وجود توسعه حمل و نقل هوایی و جادهای همچنان در حوزه حمل و نقل کالا و مسافر از اهمیت خاصی برخوردار است و کشورهای پیشرفته در این زمینه بیشترین استفاده از راهآهن را می برند.مرتضی موحدنیا تصریح کرد: در این راستا باید از تمامی ظرفیتها و منابع ملی و مولدسازی برای تکمیل کریدور غرب- شرق استفاده شود، چراکه توسعه حمل و نقل به علت مصرف سوخت پایین، موجب رفع ناترازی در تامین سوخت به ویژه بنزین در کشور میشود.
مدیرکل جدید راه آهن آذربایجان نیز با بیان اینکه در اجرای طرح های توسعه حوزه ریلی باید از توان بخش خصوصی استفاده شود، یادآور شد: اجرای پروژههای زیرساختی در حوزه حمل و نقل ریلی و ادامه پروژههای ریلی خاوران به تبریز، چشمه ثریا و مرند از جمله برنامههای این منطقه است.علیرضا سلیمانی ادامه خط آهن دانشگاه شهید مدنی به آذرشهر در حوزه مسافری، اجرای خطوط ریلی فرعی به مراکز صنعتی و تجاری استان، اتصال ریلی تبریز به ارومیه برای حمل و نقل بار و مسافر، افزایش بهره وری، مولدسازی، ارتقای ایمنی حمل و نقل ریلی، اجرای طرحهای پدافند غیرعامل، برگزاری دورههای آموزشی و تکریم ارباب رجوع و ارایه خدمات مطلوب به مسافران را از دیگر برنامههای راهآهن آذربایجان اعلام کرد.