تعداد بازدید: ۱ رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به تلاش برای تعدیل سهمیهها مطرح کرد: چرا فردی با رتبه ۹۰ هزار باید به رشته پزشکی راه یابد و چرا در تهران ۱۰۰ نفر نخست رشته پزشکی باید از میان دارندگان سهمیهها باشند؟ رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره کسی که […]
تعداد بازدید: ۱
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به تلاش برای تعدیل سهمیهها مطرح کرد: چرا فردی با رتبه ۹۰ هزار باید به رشته پزشکی راه یابد و چرا در تهران ۱۰۰ نفر نخست رشته پزشکی باید از میان دارندگان سهمیهها باشند؟
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره کسی که با رتبه ۹۰ هزار پزشکی میخواند، توضیح داد.
به گزارش تسنیم، علیرضا منادی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با اشاره به تفاوت در میانگین نمرات استانها، گفت: طبق برنامه هفتم توسعه، هدف این است که معدل دانشآموزان در پایان برنامه دو و نیم نمره افزایش یابد. وی افزایش نیمنمرهای معدل در خرداد ۱۴۰۳ را نتیجه تأثیر قطعی معدل در کنکور و اجرای طرح رتبهبندی معلمان دانست.
منادی با تأکید بر توجه دانشآموزان به وضعیت تحصیلی در مدرسه، افزود: پیش از اجرای مصوبه کنکوری، محوریت آموزشی مدارس کاهش یافته بود، اما اکنون دانشآموزان برای کسب نمرات بالا در مدرسه تلاش میکنند.
او اضافه کرد: در کنکور ۱۴۰۴ نمرات پایههای یازدهم و دوازدهم در پذیرش دانشگاهها لحاظ خواهد شد و معتقد است که سؤالات امتحانات نهایی باید براساس شرایط مناطق مختلف کشور طراحی شود تا عدالت آموزشی رعایت شود. باید بپذیریم در مناطق محروم امکانات آموزشی پایین است و باید سوالات امتحانات نهایی آنها متفاوت باشد.
۱۰۰ نفر نخست رشته پزشکی تهران از میان سهمیهها
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به تلاش برای تعدیل سهمیهها مطرح کرد: چرا فردی با رتبه ۹۰ هزار باید به رشته پزشکی راه یابد و چرا در تهران ۱۰۰ نفر نخست رشته پزشکی باید از میان دارندگان سهمیهها باشند؟
منادی در ادامه گفت: در گذشته بهترین معلمان برای تصحیح برگههای امتحانات نهایی انتخاب میشدند، اما اکنون تمامی معلمان باید برگههای امتحانی دانشآموزان خود را تصحیح کنند و در برخی موارد شاهد بودیم که بعد از اعتراض به نتایج امتحانات نهایی، نمره فرد ۷ نمره تغییر داشته است.