✅ به گزارش خبرنگار سیاسی خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی پنجمین نشست اضطراری کمیته فلسطین اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی گفت: در ابتدا مراتب خرسندی خود را از حضور در جمع همکاران خویش از مجالس کشورهای اسلامی در پنجمین نشست اضطراری کمیته فلسطین ابراز […]


به گزارش خبرنگار سیاسی خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی پنجمین نشست اضطراری کمیته فلسطین اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی گفت: در ابتدا مراتب خرسندی خود را از حضور در جمع همکاران خویش از مجالس کشورهای اسلامی در پنجمین نشست اضطراری کمیته فلسطین ابراز نمایم. فرصت حاضر را غنیمت شمرده و از اقدامات شایسته مجلس ملی الجزایر  و همچنین از جناب آقای قریشی نیا همکاران ایشان برای هماهنگی‌های لازم جهت این نشست قدردانی نمایم.

وی افزود: همچنین از قبول دعوت برادرانم  رئیس مجلس سوریه و رئیس مجلس عراق و تمامی نواب رؤسای مجالس و نمایندگان و مهمانان حاضر در این جلسه به  دلیل حضور گرمشان و اهتمامشان جهت رسیدگی فاجعه انسانی موجود در غزه تقدیر و تشکر دارم.

قالیباف ادامه داد: آنچه امروز در نوار غزه در جریان است. مایه نگرانی و شرمساری عمیق بشریت و ظلم مضاعفی که به ملتی که بیش از هفت دهه تحت شرایط تجاوز و اشغال از هرگونه حقوق و کرامت انسانی محروم بوده است. هیچ وجدان بیداری نمی‌تواند.  در قبال جنایات شنیع و گسترده خونبار در حال وقوع توسط  جنگی ماشین رژیم صهیونیستی اسرائیل در غزه و آثار و تبعات سهمگین آن بر صلح و امنیت منطقه و جهان بی اعتنا باشد.

وی گفت: موضوع فلسطین و اشغال ۷۵ ساله این سرزمین اسلامی و آواره کردن ساکنان اصلی در کرانه باختری و نوار غزه مسئله مربوط به فلسطین و رژیم جعلی اسرائیل یا مسئله‌ای بین مسلمانان و رژیم صهیونیستی نیست بلکه در نگاه ارزشی و وجدانی مسئله اهانت بشریت و جامعه بین المللی است.

قالیباف اظهار کرد: بیش از ۷ است که یک ملت بزرگ و ریشه‌دار در تاریخ سرزمین فلسطین به عنوان قربانی قطعی اجرای سیاست‌های استعماری شاهد اشغال سرزمین پدری خود بوده و از دستیابی به اساسی‌ترین حقوق حقه خود به ویژه حق تعیین سرنوشت و دیگر حقوق بنیادین بشر محروم مانده است.

وی گفت: طی این دوره طولانی که فلسطین را به دیرینی‌ترین بحران دنیا در دوره معاصر تبدیل کرده است رژیم اشغالگر صهیونیستی با بهره‌مندی حمایت همه جانبه فراگیر ایالات متحده آمریکا و همدستان غربی آن نه تنها شنیع‌ترین جنایات شامل جنایات جنگی، جنایات علیه بشریت، پاکسازی قومی، تبعیض نژادی و جنایت نسل کشی را علیه مردم مظلوم فلسطین مرتکب گردیده است.

قالیباف تاکید کرد: بلکه به عنوان کودک فاسد  تحت حمایت منظومه سیاسی غرب و کانون بحران سازی در منطقه از هرگونه پاسخگویی مسئولیت پذیری و کیفر مصون مانده است.

در حال تکمیل…