اجرای نمایشنامه عروسکی “نخودی” ویژه کودکان و نوجوانان در تبریز
اجرای نمایشنامه عروسکی “نخودی” ویژه کودکان و نوجوانان در تبریز

✅ به گزارش پایگاه خبری امین ارسباران از تبریز، علی برنون کارگردان نمایشنامه عروسکی “نخودی” در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: این داستان از نوشته های صمد بهرنگی اقتباس شده و یکبار در سال ۸۵ به صحنه رفت اما آن زمان به علت تازه کار بودن و نبودن امکانات نمایش دلچسبی نشد لذا برای همین […]



به گزارش پایگاه خبری امین ارسباران از تبریز، علی برنون کارگردان نمایشنامه عروسکی “نخودی” در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: این داستان از نوشته های صمد بهرنگی اقتباس شده و یکبار در سال ۸۵ به صحنه رفت اما آن زمان به علت تازه کار بودن و نبودن امکانات نمایش دلچسبی نشد لذا برای همین بعداز ۱۴سال تصمیم گرفتیم دوباره روی صحنه برود.

وی درمورد موضوع و محوریت نمایش نخودی گفت: مقاوت در برابر ظلم از قدیم در فرهنگ ما بوده .این نمایش هم یک نمونه کوچک ازمقاومت را به تصویر کشیده است.

برنون از عدم وجود سالن مناسب و استاندارد، نبود عروسک ساز های حرفه ای، طراح صحنه و تیم حرفه ای نمایش در تبریز را از مشکلات این حوزه عنوان کرد و افزود: ما عوامل نمایش، صفر تا صد کارها را خودمان انجام می دهیم.

این فعال نمایش های کودک و نوجوان گفت: برای اجرای نمایش ها حامی مالی شخصی داریم و کانون هیچ کمکی برای اجرا و پیشبرد اهداف ما نمی کند؛ هرچند در اوایل شروع کارمان کنارمان بود.

وی با تاکید بر لزوم خستگی ناپذیری در کار نمایش های کودک و نوجوان گفت: کار نمایش عروسکی کاری بسیار سخت است و هر که وارد این حرفه شد باید تاب و تحمل سختی هارا داشته باشد.

برنون در ادامه صحبت هایش افزود: استقبال مردم شهر مان از نمایش ها باعث دلگرمی ما شده و تلاش می کنیم هر روز بهتر و موفقتر عمل کنیم.

تنها نماینده کشور در ۱۲فستیوال بین المللی تئاتر عروسکی در ادامه تصریح کرد: ارتباط گرفتن کودکان و نوجوانان با نمایش های عروسکی به عنوان یک ژانر فانتزی انگیزه بخش است.

وی با بیان اینکه از سال ۸۵ به علت خالی بودن این حوزه و احساس نیاز شروع به فعالیت کردیم گفت: استاد منصور حمیدی مبانی نمایش عروسکی را با ما کار کرد اما بیشتر آموزش ها به صورت خودآموزبوده است.

۴۶